Skočiť na obsah

Do centra na bicykli konečne legálne

Po niekoľkých rokoch, keď bol do centrálnej mestskej zóny a jej okolia vjazd na bicykli zakázaný, je opäť možné sa tam ohľaduplne pohybovať. Rovnako je znova legálne jazdiť po cestičke pozdĺž Domanižanky. Tieto zmeny nie sú úplnou novinkou – dopravné značenie sa zmenilo už pred niekoľkými mesiacmi – stojí však za to pripomenúť tento ojedinelý pozitívny krok pre cyklodopravu v meste. A vysvetliť, čo to v praxi znamená.

Minister ŽP: Cyklodopravu pozdvihneme nad autodopravu

„Cyklisti sú na Slovensku ohrozovaným druhom, utláčanou menšinou na cestách. Preto musíme cyklistov pozitívne diskriminovať,“ vyjadril sa minister životného prostredia J. Nagy v diskusii, ktorá sa uskutočnila 19. septembra 2011 v Bratislave ako jedna z akcií Európskeho týždňa mobility.

Vyhodnotenie ankety „Pomôžte vytvoriť cyklotrasy v meste“

V priebehu mája a júna 2011 sa uskutočnil prieskum zisťujúci potreby a názory obyvateľov Považskej Bystrice na tému cyklistických trás a používania bicykla na dopravu v meste. Prebehol formou verejnej ankety, ktorú usporiadalo občianske združenie Bystricykel v spolupráci s Mestom Považská Bystrica.

Vyžrebovaní účastníci ankety o cyklotrasách

Kým komplexné vyhodnotenie výsledkov ankety sa ešte spracováva, vyžrebovaní účastníci, ktorí získavajú vecné ceny, sú už známi.

Koľko cyklistov je v meste v jeden bežný deň?

Sčítania automobilovej dopravy sa robia pravidelne a celoštátne. Koľko je však na cestách, cestičkách a chodníkoch Považskej Bystrice cyklistov, to nikto netuší. Netvoria dopravné zápchy, nesťažujú sa na nedostatok miesta na parkovanie, sú skrátka menej vidieť. Keď sa pridá fakt, že u predstaviteľov mesta či mestských poslancov nie je bicykel práve bežným spôsobom dopravy, výsledkom je, že prívetivosť mesta pre pohyb na bicykli je okrajovou záležitosťou, ktorá nikoho príliš nepáli. Pre získanie aspoň určitej predstavy som sa rozhodol spočítať, koľko cyklistov prechádza denne jedným konkrétnym miestom.

Cyklojazda v tieni hokeja

Pridaná fotogaléria a videoreportáže. 6.5.2011 Hurá piatok! Hurá hokej! Slovenskóóó! Zle! Hurá, cyklojazdááá!!! Veľká jarná cyklojazda sa stretla pred mestkým úradom, ako je dobrým zvykom, aby ukázala mestu a svetu, že v PB to na dvoch kolesách žije.

ANKETA: Pomôžte vytvoriť cyklotrasy v meste

Anketa je ukončená, pozrite si výsledky.
Jazdíte na bicykli alebo by ste chceli, ale nie sú k tomu v meste vhodné podmienky? Pomôžte zistiť, ako by mala vyzerať sieť cyklotrás. Pre to, aby boli vytvorené skutočne účelne, je nenahraditeľný názor ich budúcich používateľov – aj ten váš. Zároveň môžete získať niektorú z vecných cien alebo si vyskúšať ľahocykel.

Veľká jarná cyklojazda

Ako sa zmení ulica, keď je na nej viac bicyklov než áut? Stíchne alebo naopak ožije? Prečo Európa znovuobjavuje bicykel? Príďte na Veľkú jarnú cyklojazdu zažiť na chvíľu mesto z iného pohľadu.

Mesto pre ľudí

„Ak by som mal nejakému mestu poradiť a nech by bolo ktorékoľvek mesto na svete, povedal by som, aby začalo brať vážne ľudí v meste. Rovnako vážne, ako sme si zvykli brať premávku áut. Všetky mestá majú svoj odbor dopravy, trvale sledujú údaje o premávke, vedia všetko. Keď ale príde na ľudí v meste, väčšina miest nevie nič,“ hovorí dánsky architekt a urbanista Jan Gehl, ktorý už štyridsať rokov pomáha meniť Kodaň na mesto pre ľudí. Výsledok ukazuje nasledujúce video.

2 % pre Bystricykel

Ak je Vám náš cieľ sympatický, môžete našu činnosť podporiť venovaním 2 % zo svojich daní. Nič pritom neplatíte, len z peňazí, ktoré ste už odviedli do štátneho rozpočtu, môžete časť poukázať občianskemu združeniu Bystricykel. Daňový úrad pošle na náš účet sumu od všetkých darcov spoločne, venovanie je teda anonymné.

Syndikovať obsah